12
اجاره سند تک برگ برای زندانی

قیمت اجاره سند برای زندانی | فوری تضمینی

۴.۸/۵ - (۳۱ امتیاز)

آزادی زندانیان یکی از دغدغه های مهم و اساسی خانواده آنها می‌باشد؛ خانواده زندانیان برای آزادی افراد خانواده خود از زندان راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند اما شاید بسیاری از آنها درباره مفهوم اجاره سند برای زندانی آشنایی کافی نداشته باشند.

وثیقه گذاری از سالیان دور یکی از مهم‌ترین ابزارها برای دولت هر کشور برای انجام کارهای مهمی مانند وام دادن، حکم خروج موقت از کشور برای افراد ممنوع‌الخروج وغیره می‌باشد.

اما یکی از مهم‌ترین کاربردهای اجاره سند برای زندانی و آزادی وی می‌باشد که امروزه افراد زیادی در جستجوی آن هستند. تیم وثیقه دات کام در این مقاله قصد دارد شما را با اصول، قوانین و شرایط تهیه سند برای زندانیان آشنا کند.

آنچه در این مقاله میخوانید

اجاره سند برای آزادی زندانی به چه معناست؟

در سالهای اخیر دولت به منظور کاهش تعداد زندانیان، اقدام به وضع قانونی کرده‌است که بر اساس آن افراد متهمی که دارای جرایم سنگینی نیستند و حضور آنها در جامعه به سایر افراد آسیبی وارد نمی‌کند، به تشخیص قاضی برای آنها حکم قرار وثیقه در نظر گرفته می‌شود.

به دلیل وضع چنین قانونی بسیاری از متهمینی که دادگاه برایشان چنین حکمی صادر کرده است به منظور استفاده از این شرایط در پی تهیه‌ی سند برای وثیقه گذاشتن در نزد دادگاه می‌کنند؛ اما بسیاری از افراد به دلایل مختلفی سند مورد نظر را نداشته و در پی‌ تهیه آن بر می‌آیند.

شاید این سوال برای شما پیش آید که متهمین و خانواده آنها چگونه می‌توانند سند مورد نظرشان را تهیه و آن را تسلیم دادگاه کنند؟ اجازه دهید قبل از پاسخ به این پرسش با مفهوم اجاره سند برای زندانی بیشتر آشنا شوید تا بتوانید راحت‌تر موضوع را درک کنید و آن را به کار ببندید.

اجاره سند برای زندانی به معنی ارائه یک سند به عنوان تضمینی موقت برای آزادی زندانی است؛ در واقع از این سند به عنوان تضمین مالی و یا ملکی استفاده می‌شود و یک پشتوانه در دادگاه برای آزادی موقت زندانیان عمل می‌کند. وقتی کسی در مواجه با اتهامات قضایی قرار می‌گیرد می‌تواند به شکلی از این قانون استفاده کند.

در چه مواردی قاضی برای فرد قرار وثیقه در نظر می‌گیرد؟

طبق قوانین و مقررات هر کشوری قاضی پرونده بنا بر قانون و تشخیص خود می‌تواند برای فرد متهم قرار وثیقه در نظر بگیرد؛ اما گرفتن چنین تصمیمی بستگی زیادی به جرمی که متهم مرتکب آن شده است دارد؛ اما برخی از مواردی که باعث می‌شود قاضی چنین تصمیمی بگیرد عبارتند از:

  • عدم وجود امکان فرار فرد از کشور
  • عدم وجود خطر جانی فرد برای افراد جامعه
  • عدم نیاز به نظارت الکترونیک و حضور متهم در دادگاه برای بررسی پرونده

به طور کلی هدف قاضی در تعیین وثیقه، تضمین حضور فرد در مراحل بعدی دادگاه و یا حضور فرد در مراجع نظامی برای بازپرسی و تحقیقات می‌باشد؛ البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که قرار وثیقه و اجاره سند بیشتر برای متهمین محکوم به زندان کاربرد دارد.

آیا امکان اجاره سند تک برگ برای آزادی زندانی و متهم وجود دارد؟

در جواب این پرسش باید گفت که با وجود تعداد مختلف اسناد در کشور که همه آنها ارزش و اعتبار ویژه‌ای دارند، سند تک برگ نیز همان ارزش و ویژگی‌های را دارد با این تفاوت که شکل ظاهری و چاپی آن با سایر اسناد فرق دارد؛ ولی از آن می‌توان به عنوان وثیقه و یا سندی به عنوان مالک دارایی استفاده کرد.

سند تگ برای وثیقه دادگاه آزادی زندانی

سند تک برگ چیست؟

سندی می‌باشد که در آن تمام اطلاعات مربوط به خریدار ملک و دارایی و همچنین مشخصات دارایی در تک صفحه نوشته شده است؛ این امر در حالی می‌باشد که در قانون اسناد رسمی کشور سند پنج برگ، سند دفترچه‌ای و غیره نیز وجود دارد.

سند تک برگ به دلیل داشتن مزیت‌های مختلف نسبت به سایر اسناد و همچنین قرار داشتن در رده معتبر‌ترین اسناد کشور، از آن نیز می‌توان به عنوان اجاره سند برای زندانی و یا سایر فعالیت‌های قانونی که نیاز به وثیقه دارند استفاده نمود.

اجاره سند تک برگ برای زندانی

نحوه اجاره سند ملکی میلیاردی برای آزادی متهمین

در برخی از شرایط افراد به ارتکاب جرایمی می‌شوند و زمانی که توسط دادگاه خواسته می‌شوند، محکوم شده و باید جرایم سنگینی بپردازند و یا به زندان بروند؛ در چنین مواقعی اگر قاضی برای فرد متهم قرار وثیقه سنگینی (میلیاردی) تعیین کند، وی در صورت تمایل باید وثیقه را تهیه کند تا بتواند آزاد شود.

در شرایط امروزی تعداد افراد کمی در جامعه هستند که دارای املاک و دارایی می‌باشند، به ویژه دارایی‌هایی که ارزش بالایی دارند؛ به همین دلیل افرادی که چنین املاک و دارایی‌هایی را دارند برای کسب درآمد از سند دارایی خود اقدام به اجاره سند برای زندانی و یا فعالیت‌های دیگر می‌کنند.

این افراد به دو صورت می‌توانند اقدام به اجاره سند خود کنند: در حالت اول آنها به طور مستقیم با افرادی که نیاز به سند دارند ملاقات کرده و با بیان شرایط و قوانین خود برای اجاره سند با طرف مقابل به توافق رسیده و با دریافت وجه مورد نظر از طرف دیگر قرار داد سند را برای مدت مشخصی اجاره می‌دهند.

در حالت دوم آنها می‌توانند به مراکز و موسساتی که فعالیت اجاره اسناد را انجام می‌دهند مراجعه کرده و سند دارایی خود را برای اجاره تحویل آنها دهند و آنها نیز به واسطه سالها فعالیت مشتریان خود را دارند و به راحتی و در مدت زمان کمتری می‌توانند سند را اجاره دهند.

استفاده از روش دوم نسبت به روش اول دارای اعتبار و اطمینان بهتری است؛ زیرا فرآیند اجاره دادن سند برای زندانی دارای قوانین و مقررات خاص و پیچیده‌ای می‌باشد و در صورتی که افراد تجربه کافی و لازم را در این زمینه نداشته باشند ممکن است دچار ضررهای سنگینی در این فرآیند شوند.

اما مراکز و موسساتی که این امر را انجام می‌دهند دارای سالها تجربه در این زمینه می‌باشند و در تیم خود مشاوران و وکلای حرفه‌ای دارند که با تمام قوانین و مقررات این فرآیند آشنایی کامل دارند و می‌توانند بدون هیچ گونه مشکلی قرار داد مناسبی را تنظیم کنند تا دو طرف معامله دچار ضرر نشوند.

یکی از موارد بسیار مهمی دیگری که شما باید برای مراجعه به چنین مراکزی در نظر بگیرید ارزش‌گذاری دارایی و املاک مورد نظر شما برای اجاره می‌باشد؛ زیرا اگر شما نتوانید ارزش قانونی و واقعی دارایی مورد نظر را تعیین کنید ممکن است در فرآیند اجاره سند برای زندانی و یا سایر موارد دچار ضررهای مالی بسیاری شوید.

مراحل آزادی زندانی به وسیله اجاره سند

مراحل اجاره سند برای زندانی و یا متهم

در بسیاری از سیستم‌های حقوقی فرآیند اجاره سند برای زندانی بدین شکل می‌باشد:

۱. تعیین وثیقه:

زمانی که دادگاه فرد متهم تشکیل شد، مقامات قضایی دادگاه بنابر قوانین و پرونده فرد متهم برای وی وثیقه در نظر می‌گیرند و با توجه به جرمی که فرد مرتکب شده است برای وثیقه مورد نظر ارزشی را نیز مشخص می‌کنند.

با مشخص شدن ارزش وثیقه متهم باید با‌ توجه به ارزش مشخص شده سند مورد نظر خود را تهیه کند، در موارد بسیاری وثیقه تعیین شده از طرف دادگاه می‌تواند مبلغی وجه نقد یا ارائه امنیت و یا به عبارتی تهیه‌ی سند تک برگ یا اسناد معتبر دیگر با توجه به ارش مشخص باشد.

۲. تهیه‌ی اموال یا وثیقه

پس از اینکه شرایط پرونده فرد توسط قاضی دادگاه مشخص شد، وی و یا وکیل قانونی او باید اقدام به تهیه‌ی سند مورد نظر برای آزادی موقت فرد از زندان را بکنند؛ که برای چنین کاری راه‌های مختلفی وجود دارد.

در حالت اول اگر فرد متهم سند به ارزش مورد نظر را داشته باشد که همان را در نزد دادگاه به وثیقه می‌گذارند؛ در حالت دوم زمانی که فرد سند به ارزش تعیین شده را نداشته باشد باید با مراجعه به مراکز و موسسات اجاره اسناد اقدام به اجاره سند برای زندانی کند ( روش غیر مستقیم).

در صورتی که فرد و یا وکیل وی نخواهد به مراکز اجاره اسناد مراجعه و سند مورد نظر را دریافت کند می‌تواند با فردی که سند مورد نظر را دارد ملاقات داشته و با تعیین شرایط و موارد مورد تایید دو طرف سند مورد نظر را برای مدت مشخصی اجاره کند (روش مستقیم).

۳. تایید دادگاه

بعد از اینکه وکیل و یا خانواده متهم سند به ارزش تعیین شده را تهیه‌ کردند آن را به دادگاه تحویل داده و دادگاه با انجام بررسی‌های لازم آن را تایید و یا رد می‌کند، در صورتی که سند مورد تایید دادگاه باشد فرد به طور موقت و به قرار وثیقه آزاد می‌شود.

اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که جزئیات انجام این فرآیند در کشورها و قوانین مختلف متفاوت می‌باشد و شما برای انجام چنین فعالیتی بهتر است از مشاوران شرکت وثیقه دات کام و یا وکلای حرفه‌ای کمک بگیرید.

قوانین و مقررات اجاره سند برای زندانی

در خصوص اجاره سند، مراحلی وجود دارد که آشنایی شما با این مراحل می تواند کار اجاره را راحت تر کند. برای اجاره سند ملکی علاوه بر مواردی که گفتیم، باید بدانید که مراحل اداری آن چه مدت طول می کشد.

بین ۷ تا ۱۰ روز کاری باید برای اجاره، مراحل اداری را انجام دهید. اگر فردی متهم یا مجرم برای مرخصی یا آزادی، نیاز به سند داشته باشد و خانواده او سندی در اختیار نداشته باشند تا به دادگاه ارائه دهند، در این مورد می توان بنا به نظر قاضی دادگاه هم ارزش یا هم تراز با جرم او، از موسسات معتبر برای سند کمک گرفت. پس از عقد قرارداد بین فرد مذکور و موسسه مورد نظر، مراحل اداری آغاز می شود.

البته موسسه ارائه دهنده‌ی سند، در تمامی مراحل خانواده‌ی متهم را در جریان امور قرار می دهد. این موضوع امری انسانی بوده و از مفاد قرارداد می باشد.

شرایط و قوانین اجاره سند برای دادگاه

شرایط، قوانین و فرآیند اجاره سند برای دادگاه در قوانین کشورهای مختلف فرق می‌کند و اگر شما فرآیند اجاره سند برای زندانی را می‌خواهید در کشورهای دیگر انجام دهید بهتر است با وکلا و مشاوران حقوقی همان کشور در ارتباط باشید؛ اما شرایط و قوانین اجاره سند در ایران عبارتند از:

  • تعیین مبلغ وثیقه توسط مراجع قضایی و قانونی کشور با توجه به پرونده متهم
  • تعیین نوع وثیقه که این مورد می‌تواند اشکال مختلفی مانند وجه نقد، اسناد تک برگ یا چند برگ، امنیت بانکی یا وثیقه‌نامه باشد.
  • مشخص کردن شرایط و قوانین پذیرش وثیقه توسط دادگاه
  • بررسی توان مالی متهم برای پرداخت وثیقه

اجاره سند برای زندانی

نحوه دریافت ضمانت با استفاده از سند ملکی

برای دریافت ضمانت به کمک سند ملکی، معمولا از ابزارهای حقوقی مشابه آن با نام‌های “رهن” یا “اقامت نامه رهنی” استفاده می‌شود. فرآیند دریافت ضمانت سند ملکی عبارت است از:

۱. تعیین ارزش ملک

ابتدا باید ارزش ملکی که قرار است به عنوان ضمانت ارائه شود، تعیین می‌شود که این مقدار معمولا توسط یک ارزیاب ملکی یا امور ملکی مشخص خواهد شد.

۲. تعیین مبلغ ضمانت

سپس مقدار مبلغی که به عنوان ضمانت ارائه می‌شود، تعیین می‌گردد، این مبلغ معمولا بخشی از ارزش ملک مورد نظر است.

۳. تدوین قرار‌داد رهنی:

قرار‌داد رهنی یا اقامت نامه رهنی تدوین شده که در آن شرایط اجاره و شرایط مرتبط با ضمانت اعلام می‌شود. این قرار‌داد در بین دو طرف معامله منعقد خواهد شد.

۴. ثبت در دفترخانه

در این مرحله باید برخی از جوانب حقوقی اقامت نامه رهنی به ثبت در دفترخانه املاک و مستغلات محلی در آید تا حقوق دو طرف محفوظ بماند.

۵. انتقال مدارک

پس از ثبت در دفترخانه اسناد و مدارک مورد نظر به فرد اجاره کننده ضمانت نامه تحویل داده می‌شود.

 تهیه وثیقه سند برای آزادی زندانی

برای اجاره وثیقه باید به مراکز معتبر و کار بلد که در سراسر کشور دارای دفاتر عامل میباشند مراجعه کرده و به روشهای استاندارد به صورت قانونی انجام بگیرد، علاوه بر این مراکز مذکور باید دارای هزینه های تعریف شده و بر اساس عرف جامعه باشند.

سایت اداره کل دادگستری تهران

شرایط دریافت و اجاره سند ملکی برای آزادی متهمین و زندانی چگونه است؟

در شرایط و یا مواردی اتفاق افتاده است که افراد به ارتکاب جرایم سنگین محکوم به مجازات شده‌اند، در چنین موقعیت‌هایی و تحت شرایط خاصی قاضی پرونده برای فرد قرار وثیقه در نظر می‌گیرد، اما قرار وثیقه که ارزش و مبلغ بالایی دارد و فرد برای آزادی باید آن را تهیه کند و تحویل دادگاه دهد.

امروزه همه ما می‌دانیم که با ارزش‌ترین و قیمتی‌ترین دارایی نزد افراد ملک می‌باشد، که با وجود مبالغ سنگینی که دارند بسیاری از توان خرید آن را ندارند؛ به همین منظور افرادی که دارای چنین املاک و داریی‌هایی می‌باشند برای کسب درآمد از ملک خود اقدام به اجاره آن کرده‌اند.

برای اجاره سند ملکی برای آزادی متهم و یا زندانی شرایطی وجود دارد که شما باید آن را در نظر داشته باشید، برخی از این شرایط عبارتند از:

  • صادر شدن قرار وثیقه توسط دادگاه برای فرد متهم که در آن میزان و ارزش وثیقه مورد نظر مشخص باشد.
  • تهیه‌ی یک سند ملکی معتبر، بدون رهن و مشکل حقوقی که بتوان از آن به عنوان ضمانت برای آزادی متهم و یا زندانی استفاده کرد.
  • وجود یک ضامن معتبر که بتواند چک، جواز کسب، سفته، فیش حقوقی و یا سایر مدارک مورد نیاز را به عنوان تضمین برای پرداخت هزینه اجاره سند به صاحب سند ارائه دهد.
  • انعقاد قرارداد اجاره سند بین طرفین قرارداد که در قرارداد مدت زمان اجاره آن، مبلغ اجاره سند و سایر شرایط و مقررات نوشته شده است.

این شرایط و قوانین ممکن است بسته به نوع اتهام، میزان وثیقه، نوع سند و شرایط بازار متفاوت باشد. بهتر است قبل از تهیه سند ملکی برای آزادی متهم و زندانی با وکیل صحبت داشته باشید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

قرار وثیقه برای متهم به چه معناست؟

زمانی که یک فرد به جرمی متهم شده‌است و در زندان بازداشت می‌باشد، می‌تواند با ارائه یک مبلغ پول و یا سند ملکی از زندان به طور موقت آزاد شود، که در اصطلاحات قانونی به آن قرار وثیقه گفته می‌شود؛ اما ارائه وثیقه تحت دو شرط مهم و اساسی قرار دارد.

شرط اول اینکه فرد محکوم به زندان باشد و شرط دوم قاضی برای وی قرار وثیقه در نظر گرفته باشد. این اقدام از نظر قانونی برای جلوگیری از فرار، مخفی شدن و یا اطمینان از حضور متهم در دادگاه در نظر گرفته شده‌است؛ که در واقع قرار وثیقه یک نوع قرار تامین کیفری می‌باشد که توسط قاضی صادر می‌شود.

میزان و مبلغ وثیقه بسته به نوع جرم و شدن جرم، شواهد و شرایط متهم می‌باشد؛ در چنین شرایطی اگر متهم در موعد مقرر در دادگاه حاضر نشود یا از شرایط قرار وثیقه سرپیچی کند، وثیقه مورد نظر ضبط شده و فرد مجددا بازداشت می‌شود.

رهن سند برای زندانی چیست؟

در واقع رهن سند برای آزادی زندانی یک نوع قرار‌داد می‌باشد که در آن فرد صاحب ملک و یا دارایی سند دارایی خود را برای آزادی فرد متهم در اختیار دادگاه قرار می‌دهد و در مقابل از فرد اجاره کنند، مبلغ مشخصی را دریافت می‌کند؛ این قرار در قالب یک قرارداد صادر و استفاده می‌شود.

تامین وثیقه برای متهم

تامین وثیقه برای متهم به معنی ایجاد یک قرار کیفری که در آن متهم یا ضامن او یک سند ملکی و یا مبلغی پول را به دادگاه تسلیم می‌کند که به موجب آن فرد متهم به طور موقت از زندان آزاد می‌شود؛ این اقدام به منظور جلوگیری از فرار و یا مخفی شدن متهم صورت می‌گیرد.

تامین وثیقه برای دادگاه

در مواردی که فرد به دلیل ارتکاب جرم به دادگاه فرستاده می‌شود، وی به منظور اینکه در مدت زمان تشکیل پرونده به طور موقت آزاد باشد می‌تواند از قانون قرار وثیقه استفاده کند و با تامین وثیقه برای دادگاه آزادی موقت خود را بدست آورد؛ البته در این بین باید توجه داشته باشید که مبلغ و ارزش وثیقه مورد نظر توسط دادگاه تعیین می‌شود.

اطلاعات درمورد تعیین هزینه سند

قیمت اجاره سند به چه مواردی بستگی دارد؟

قیمت اجاره سند برای آزادی متهمین و زندانیان به چندین عامل بستگی دارد که عبارتند از:

۱.نوع و ارزش سند

متهمین باید سند خود را با توجه به ارزش و یا مبلغی که دادگاه تعیین کرده‌است تهیه کنند به همین منظور اگر ارزش و نوع سند مورد نظر زیاد باشد قیمت آن نیز بیشتر است.

۲.مدت زمان اجاره سند

هر چه مدت زمان اجاره بیشتر باشد مبلغ اجاره نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

۳.جرم ارتکابی

اگر جرمی که فرد مرتکب شده است سنگین باشد در نتیجه قاضی قرار وثیقه سنگینی نیز در نظر می‌گیرد که این اقدام بر روی قیمت وثیقه نیز تاثیر می‌گذارد.

هزینه اجاره سند

تعیین هزینه اجاره سند برای زندانی در ۱۴۰۲

تعیین هزینه اجاره سند به عواملی مانند نوع و ارزش سند و نیز مدت زمان مورد نظر برای وثیقه سند بستگی دارد، معمولا مراجع و یا افرادی که سند مورد نیاز را تهیه می کنند، درصدی بین ۱۰ تا ۱۲ را برای خود و درصدی بین ۴ الی ۸ را برای صاحب سند در نظر می گیرند، البته این درصد ها باید به توافق فی ما بین دو طرف قرارداد با توجه به مبلغ قرار و مدت زمان اجاره سند نیز متغیر می باشد.

برای اطلاع از تعرفه ها و قیمت اجاره فیش حقوقی و سند اجاره با ما تماس بگیرید

شماره تماس: ۰۲۱۶۶۸۳۸۰۴۹

سند اجاره ای ارزان

اجاره سند فوری

اجاره سند فوری از موسسه Vasighe.com انجام می شود. برای تامین سند در سراسر کشور، می توانید به این موسسه اعتماد کنید. برای وثیقه گذاری سند به مدت زمان تقریبی ۴۸ تا ۷۲ ساعت نیاز دارید.

این موسسه توانایی تامین سند از ۱ میلیارد تا ۱۰۰ میلیارد را دارد. برای اجاره سند فوری از این موسسه، نیاز به پرداخت هیچ گونه پیش پرداختی نمی باشد.

اما برای دریافت وثیقه چه مدارکی را باید ارائه دهیم؟ مدارکی که برای دریافت وثیقه ارائه می شود، شامل مدارک شناسایی از شخص و محل سکونت او می باشد.

سوالات متداول سند اجاره ای

جمع بندی

با توجه به موارد گفته شده در بالا فرآیند تهیه سند برای زندانی علاوه بر داشتن مزایای بسیار معایب و سختی‌های خاص خود را نیز دارد که افراد باید در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند و حتی در صورت نیاز از افراد حرفه‌ای و با تجربه کمک بگیرند.

در صورتی که افراد چنین اقداماتی نکنند و یا با قوانین و شرایط آشنایی کافی نداشته باشد ممکن است برای آنها عواقب سنگینی داشته باشد. موسسه وثیقه دات کام با داشتن سالها تجربه در این زمینه آماده خدمت رسانی به شما می‌باشد.

12 دیدگاه

12 دیدگاه در “قیمت اجاره سند برای زندانی | فوری تضمینی
  1. هزینه اجاره سند برای زندانی چقدر هست؟

    1. با سلام, لطفا با شماره تماس همراه : 09100819236 شماره تماس موسسه: 02166838049 تماس بگیرید

  2. سلام من سند دارم و میخوام به عنوان سندگذار باهاتون همکاری کنم. سند باید حتما تک برگ باشه؟

    1. درود بر شما. شرایط خاص، مدارک و سند های خاص هم نیاز داره. شما میتونین برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. از همه کادر موسسه تقدیر و تشکر میکنیم واقعاً عالی و صادق هستن ممنونم بابت کمکتون🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹

  4. سلام شرایط سند گذاشتن چی هست

    1. درود بر شما. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با مشاورین ما در تماس باشید

  5. سلام من برادرم میخواستم سند تهیه کنم. شما میتونین کمک مون کنین. توروخدا ممنون میشم با هام تماس بگیرین 093572***02

  6. بسیار عالی و مفید بود ممنونم

    1. من سند لازم دارم

      1. سلام برای تهیه سند با شماره تماس همراه 09100819236 شماره تماس موسسه: 02166838049 تماس بگیرید همکاران ما شما را راهنمایی میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلد های علامت گذاری شده با * را باید تکمیل نمایید.

09100819236